Ny hjemmeside til Dansk Køreforbund

Dansk Køreforbund har fået ny hjemmeside. Det har været længe ventet, da den gamle hjemmeside nhar været vanskeæig at arbejde i den sidste tid.
Kig ind på DKFs side HER
Kom gerne med tilbagemeldinger og gode råd.
Kalender 2020
Kalendere kan hentes flg steder:
Anne Grethe Nørgaard, Øster Thorupvej 1, Dr.Lund
Mette Nørgaard, Aalborgvej 237, Gandrup
Morten Kallehauge, Skovsmosevej 119, Hjørring
Kirsten Damgaard, Hvorupgårdvej 16B, Nørresundby
Roger Rafn, Rullegårdsvej 19, Læsø
Kørecentret, V.Hassing vej 39, Dr.Lund
Kalender 2020
Tilkørselshold 2020.

Sidste år havde VK 17 deltagere på tilkørselsholdene i Bjergby og St. Restrup. Vi afprøvede et nyt koncept med succes, hvilket har betydet flere aktive kuske på såvel skovtursplan og klubstævneplan. Vi har i dette efterår valgt, at vi hjælper holdets kuske med meget unge heste, så de bliver klar som køreheste.
Så må vi se hvad interessen og kræfterne er for at starte et nyt hold efter 1. Januar 2021.

Morten, Claus, Elisabeth, Per og Anne Grethe
Regler i fht. Covid19 OBS OBS OBS

VK henholder sig til vejedninger fra Sundhedsstyrelsen og Nordjyllands Politi.

Stalden kan igen benyttes, men brug hver andet spiltov.
Kuskestuen kan benyttes, men alle, der bruger den, er ansvarlig for at rengøre før og efter eksempelvis Kaffemaskine, borde og toiletter.
VK vil ikke kunne drages til ansvar for rengøring. Husk at placere sig med en meters afstand.

Anne Grethe Nørgaard
Formand VK
Covid19 og VK
Hall of fame!
Se Årets hjælper og Årets Foto HER
Vil du have besøg af kuske fra VK?
Hvis du gerne vil invitere os på en køretur i dit lokalområde så ring til Breddeudvalget og aftal nærmere. Kirsten træffes på tlf. 40178211.
Nyheder og andet
Har du nogle nyheder eller andet du gerne vil have på hjemmesiden eller sendt ud via nyhedsmail, kan du fremover sende dette til: vknyhed@outlook.dk
Modtager du ikke nyhedsmail, men ønsker dette tager du blot kontakt til Mette Nørgaard på vknyhed@outlook.dk eller tlf. 20 94 00 57.
Sponsoraftale med OK
Som bilist kan du nu støtte Vendsyssel Køreforening. Vi har nemlig indgået en sponsoraftale med energiselskabet OK.
Læs mere om OK sponsoraftalen her.
NYT NYT NYT!! Mobilpay!
Vendsyssel Køreforening har efter utallige forespørsler fået oprettet
MobilPay! Nr 45105
Desværre er det ikke gratis for os at have, så derfor har vi set os nødsaget til at brugerne af betalingsformen opkræves et gebyr på kr. 1,- hver gang man benytter MobilPay. Gebyret betales sammen med det oprindelige beløb (skal man betale 100 kr betaler man så 101 kr.
Desuden er det MEGET VIGTIGT at man skriver hvad og hvornår man betaler for.
Eksempler: Træning 21/4, Vognleje 22/4, kuskestue 22/4, stævne 23/4.
Kommer der ikke tekst på, er det ikke sikkert din betaling bliver registreret.
Håber alle vil hjælpe med at holde VKs udgifter nede og huske gebyret samt teksten. Så bliver kasserens arbejde langt lettere og sjovere! :-)
Tøj med VK logo
Klubtøj til Vendyssel Køreforening
Så er der mulighed for at købe tøj - næsten efter eget valg - med VKs logo på.
Mangler du en lun trøje, en t-shirt eller andet, så kig ind på siden.
Har du ønsker, er du velkommen til at kontakte web-master Mette, så finder vi ud af om ønsket kan efterkommes.
Klik på logoet og du kommer til VKs shop!
LAG midler
musser, Brønderslev kommune, Vendsyssel Køreforening, heste
LAG midler i Børnderslev kommune
Vendsyssel Køreforening har i forbindelse med LAG midler fået tildelt midler til diverse projekter,  bl.a. etablering af græsbaner og forhindringer til hestevognskørsel og stævner - samt publikumsfaciliteter og formidling af kulturhistorie.
Dette for at fremme turismen i lokalområdet og kendskab til de gamle håndværk, her iblandt kørsel med hest og vogn.
Der er rigtig mange museer i Brønderselv Kommune og hjemmeside vedr. disse kan findes ved at klikke på billedet her over.

OBS OBS OBS OBS

Bestyrelsen i VK har valgt at udsætte generalforsamlingen 2020 til først i det nye år. Dato udmeldes ifølge vedtægterne.
Beslutningen har ikke været let, men vi synes ikke, at vi kan forsvare at kalde så mange mennesket sammen, når smittetallet er så højt ifht. Covid 19 pandemien.
Juridisk kan der godt være to generalforsamlinger i et år. Desuden kan udvalgene altid supplere sig med medlemmer hele året. Kun formand for de forskellige udvalg er en del af bestyrelsen. Jeg har fået at vide, at to medlemmer i Køreudvalget udtræder og et medlem i Pløjeudvalget ønsker at udtræde. På den kommende generalforsamling kan vi så takke for deres arbejde og sige velkommen til nye. Går du med en lille drøm om at være en del af det organisatoriske arbejde, så send en sms eller ring til undertegnede. Jo flere vi er til det løfte opgaverne des lettere er det.
Desuden har vi endnu længere tid til at finde kandidater til årets VK'er. Desuden kan også godt bruge flere fotos til dels årets foto og til kalenderen.

Anne Grethe Nørgaard
Formand for VK
Tlf 51184247
KOMMENDE ARRANGEMENTER
AFLYSNING af juletur

Se vedlagte om aflysning af juleturen
Aflysning juletur
Klubmesterskab

Læs mere om klubmesterskabs reglerne her
Klubmesterskabs regler - NY
Nyhed!
Køb en Corona T-shirt og støt dit køreselskab VK og DKF
Læs mere via nedenstående link
Corona T-shirt
Nyt fra Køreudvalget
Sponsor aftale med OK
Dette er hvad VK har fået ud af sponsor aftalen med OK. Det er altså RET flot!
Har du lyst til at støtte VK, så få lavet et OK kort. Du kan lave aftale både med brændstof og fyringsolie.
Læs mere nede til venstre på hjemmesiden :-)
En lille reminder

Kør stille!
En venlig opfordring til alle der færdes på vejene til og fra kørecentret. Kør stille! Det støver og det er til stor gene for vores naboer!
Så vis hensyn!

Brug af VKs baner
VKs baner kræver arbejde og penge at vedligeholde og må benyttes flittigt.
DOG er det KUN for VKs medlemmer!

Leje af VKs vogne
OBS OBS! Det er vigtigt at ringe til Mette tlf. 20940057, hvis der er sket skade på vognene. Også hvis det "kun" er et lygteglas der er røget...eller andet. Får vi ikke besked kan vi ikke sørge for det bliver lavet. Eller endnu bedre...sker der en skade er låner meget velkommen til selv at udbedre skaden. Tak for det :-)
Vedr. brug af dressurbanerne
Læs om TREC via nedenståend link