Vendsyssel Køreforening blev stiftet d. 14. marts 1974.
På daværende tidspunkt var der ca. 40 medlemmer. Vendsyssel Køreforening har i dag omkring 125 medlemmer, som alle har den fælles interesse: køresport på skovtursplan, konkurrenceplan, opvisningskørsel ved andre arrangementer og /eller blot det at kunne være sammen med andre heste og køreinteresserede på det mere sociale plan.
Vendsyssel køreforening blev medlem af Dansk Køre Forbund i 1976.
Læs mere om Vendsyssel Køreforenings historie HER

Stævneområde og forhindringer

Stævneområde

Stævneområdet ligger lige nord for Holtegaard, og består af dressurbaner og 5 faste forhindringer.
Desuden er der en sekretariatsvogn og en lille pavillon der bruges til salg af mad og drikke i forbindelse med stævner.

Forhindringer

Vendsyssel Køreforening råder over et meget stort og veletableret forhindringsområde.
Lige pt findes der 5 stationære forhindringer på området, foruden to skovforhindringer.
Forhindringerne er både for nybegyndere og rutinerede, da de kan udnyttes meget fleksibelt i forhold til hvilke kuske, der skal benytte dem.

Staldene

Staldene som Vendsyssel Køreforening råder over på Kørecentret, er lejet af ejerne af ejendommen.
Der er spiltove i begge sider - i den ene side primært til store heste og i den anden
primært til små heste. Der er også 6 bokse til rådighed i stalden.
Der er også de røde stalde, som udgør længerne til hovedhuset. Disse bygninger bruges bl.a. af Holtegaard Rideklub

Kørselsvejledning

Vendsyssel Køreforening er beliggende på Vester Hassingvej 39, 9330 Dronninglund

GPS:
Hvis du kører efter GPS, er det vigtigt at du taster adressen korrekt ind:
V. Hassingvej (Skriv endelig IKKE Vester - det kan de fleste GPS'er ikke finde ud af!!!)
Vores korrekte postnr. er 9330 Dronninglund, men da postnr. på den anden side af vejen er 9320 Hjallerup, er nogle GPS'er lidt forvirrede og kan bedre finde os med 9320.

Efter kort:
Hvis du kommer nordfra på motorvejen, skal du køre ad motorvejens afkørsel 16 og dreje mod Dronninglund. Ca 200 m. efter kommer V. Hassingvej på højre hånd. Efter ca 2,5 km. krydser man Tryvej og ca. 1 km. længere mod syd kommer VKC på venstre hånd.
Hvis du kommer sydfra på motorvejen, skal du køre ad motorvejens afkørsel 17 - Lyngdrup - og dreje til venstre. Efter ca. 4 km. rammer du V. Hassingvej. Drej til venstre og efter ca. yderliger 4 km. kommer VKC på din højre hånd. (kilde: www.holtegaard.info)